Sinterklaas enzo... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu Sinterklaas enzo... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu

Sinterklaas enzo...

Door: pimenchantalinaruba

Blijf op de hoogte en volg Pim en Chantal

08 December 2011 | Aruba, Paradera

Hallo allemaal!

Ayo Sinterklaas, Ayo, ayo, ayohoo...
Oftewel dag Sinterklaasje en HALLO kerst, want kerst wordt hier toch nog net iets uitbundiger gevierd dan in Nederland. Natuurlijk zonder sneeuw, maar met allerlei kitcherige versiersels en noem maar op. Ohja..en natuurlijk eten! Ooh wat hebben wij zin in kerst!

Maar eerst nog even onze ervaringen met Sinterklaas op Aruba.
Net als in Nederland werd hij eind november ingehaald...in de haven van Aruba kwam Sinterklaas met zijn pieten aan. Al zijn de kinderen van Chantals klas wel tot de conclusie gekomen, dat de Sint van Aruba niet de echte is...want de echte is in Nederland want dat is dichterbij Spanje. Maar goed...
Het was heel gezellig tijdens de intocht, samen met Agnes, Pieter, Anoek, Lize (de kinderen) en vrienden van hen zijn we Sinterklaas in gaan halen. Echt leuk om Anoek en Lize te zien genieten. Het was een hele gezellige sfeer en we hebben een leuke dag gehad.
Maar natuurlijk moet Sinterklaas ook gevierd worden op Aruba. Op de school van Pim deden ze eigenlijk weinig aan Sinterklaas, maar op de school van Chantal werd er meer aandacht aan besteedt. ...En dat was me toch een dagje (ik schrijf even in ik-persoon..). Howard, de bengel van de klas maar daarmee natuurlijk ook een heel leuk kind waar ik veel mee kon lachen was voor de laatste dag op school (verhuizen naar Colombia..is hier normaal). Maar omdat we nog een verrassing voor hem hadden (jaa de simpele handjes zoals je ziet op de foto, maar och wat was ie der blij mee) en omdat hij het hele jaar al riep: JUF IK WIL BOWLEN..ging hij toch nog mee naar het bowlen (sinterklaasactiviteit). Diezelfde dag zou hij om 3 uur op het vliegtuig moeten zitten. Gelukkig heeft ie dat net op tijd gered...want daarvoor moest ie namelijk even op bezoek bij de tandarts omdat een bowlingbal zo aardig was zijn tand er half uit te stoten. JAWEL...paniekpaniek in hoofd Chantal. Nou om een lang verhaal kort te maken...verzekering was niet goed geregeld van de school, eigen verzekering was al opgezegd wegens verhuizing, ouders kunnen allebei geen Nederlands en het kind schaamde zich op zijn laatste dag school. Kind moest binnen een kwartier bij de tandarts zijn om geholpen te worden maar d ebussen kwamen niet, toen hij met de auto weggebracht werd leek dat het allerslechte afscheid wat je ooit aan een kind kan geven. Mijn professionele houding was dan ook even nergens te vinden op dat moment...erg slecht. MAAR onze soap eindigt goed: de tandarts had het stukje aangezette tand CADEAU gedaan (hallelujah voor de tandarts) en Howard kwam nog even naar school om afscheid te nemen met een stralende lach. Eind goed al goed. PFffoeh.

Nu verder met de Sinterklaasverhalen. Het bowlen was hartstikke leuk, de kinderen zijn zo blij als ze zoiets leuks doen..Ook hadden de kinderen klassencadeaus gekregen en door een ERG lieve moeder hebben we nu 2 ventilatoren in de klas! Dat was wel een extra lief cadeau bovenop alle cadeaus van de Sint.
Sinterklaas op school zat erop en nu konden we ons voorbereiden op een avondje met de SKOA-gang.

Okee, nu weer verder in de we-vorm.
Wat een gezelligheid...het was in huize Sigmans-Heesters 1 groot kippenhok (eeh Feest ;) ) op de zaterdag voor Sinterklaas, maar we hebben het leuk gehad. Een dobbelspel gecombineerd met het spel Wie is de Mol?
Zondag hebben we samen Sinterklaas gevierd en we hebben nog wat cadeautjes gekregen van de Sint. Heel leuk dat hij ons zelfs in Aruba kan vinden (terwijl post van jullie nooit aankomt..haha).
Op maandag werd de kerstsfeer al redelijk overtroffen door de Sintsfeer en daarin zijn we dus maar vrolijk meegegaan.

En kerstsfeer betekent natuurlijk ook het huis versieren. Maar, aangezien er weinig kerstspullen in onze koffer mee zijn gegaan naar Aruba kreeg Chantal van Pim 50 florin om spullen te kopen (niet dat Pim het geld beheert, maar Chantal heeft bij zo´n dingen echt een grens nodig). Helaas is geld tellen nog steeds niet Chantals beste onderdeel en hebben we iets meer moeten afrekenen. Maar...als papa en mama Pim hier komen (nog drie weken JEUJ JEUJ JEUJ) moet het huis natuurlijk wel gezellig zijn! Dus zie fotos voor het resultaat. Alle kleuren van de regenboog zijn gebruikt (net als onze bank!)...keuzes maken in kleur onder invloed van onze bank is dus erg moeilijk.

We hebben veel zin in de kerst, want we zijn echt benieuwd hoe dat kerstgevoel hier is, aangezien we toch echt geen sneeuw hoeven te verwachten hier. Aan de versieringen, muziek en activiteiten zal het in ieders geval niet liggen..wat dat is volop aanwezig overal.
Maaar...eerst gaan we nog even op cruise. Volgende week vrijdag vertrekken we naar Miami waar we 1 nacht overnachten om vervolgens op de boot te gaan en de kust van Mexico af te reizen. We hebben er echt heel veel zin in!
Volgende week nog 1 weekje werken, al is dat een gebroken week doordat we maandag een dag bezinning hebben met alle SKOA-scholen. Het is ons nog steeds niet helemaal duidelijk wat het is, maar...het is ons wel heel duidelijk dat het de hele ochtend duurt en dat ze hoogstwaarschijnlijk alles in het papiamento doen. We hebben gelukkig nieuwe spellen gekregen voor Sinterklaas en we zorgen dat onze telefoons flink opgeladen zijn.
Ook hebben we volgende week allebei kerstviering op school wat natuurlijk begint met een heilige mis in de kerk.

Oh...en bijna vergeten! Onze eerste oudergesprekken in Aruba zitten erop. Chantal had de oudergesprekken op 30 november (ja 1 avond, ook dat is hier mogelijk..) en Pim op 5 en 6 december. Het ging goed en we hebben veel positieve verhalen gehoord. Pim heeft zelfs een kind in zijn klas dat zo fan is dat hij bijna door zijn eigen autoruit naar buiten kruipt als hij Pim in de auto ziet rijden.

Zo dit was weer een heel verhaal.
En het volgend verhaal zal een uitgebreid verslag zijn van onze cruise na de vakantie...nouja..mochten we terug moeten zwemmen omdat de boten nog niet verbeterd zijn na de Titanic, dan komt het verhaal een stukje later dan verwacht.

Ayoooo!

• 08 December 2011 - 23:28

Agnes:

Wat een leuk verhaal weer! En we hebben veel zin om jullie zaterdag weer te zien. Is alweer een tijdje geleden en begon jullie alweer te missen. Tot zaterdag!! Liefs Ag

• 09 December 2011 - 07:37

Marloes:

Leuk verslag!
    En wat is het huis mooi versierd :D!
    Zet m op in de laatste week voor jullie cruissseee!

Veel liefs.. Marloes (A)

• 09 December 2011 - 07:59

Manel:

Sow weer een heel verhaal! En het huis is heel mooi versiert. Echt kerstsfeertje. Lijkt me alleen wel raar dat het buiten dan gewoon lekker warm is:p
    Veel plezier op de cruise en met de ouders van Pim!!

x

• 09 December 2011 - 11:39

Papa Heesters:

Ik kon 't niet laten in mijn pauze ff je verhaal te lezen en de foto's te bekijken. KEEEI leuke kerstverlichting & kerst gimmicks !!
    Hebben ze toevallig op Aruba ook al een Action filiaal geopend .. ;-)
    Het ziet er wel echt gezellie uit !
    Straks nog wel een reactie met/van ons mam.

• 09 December 2011 - 14:39

Kaaltje:

Aagghh jij heb je huisje al meer versierd dan ik.. maja wij zijn met kerst ook in het warme zonnetje ;)
    En... wij zitten al 10u in 2012 voor dat jullie vuurwerk kunnen knallen!! haha!!
    Enjoy the holiday en veel plezier met de papa en mama!! :D

Kussje

• 09 December 2011 - 15:23

Marjon:

Het ziet er wel eruuug kerstgezellig uit bij jullie. Heb je wel het kerstgevoel als het zo warm is? Leuke cadeautjes gehad, trouwens..... ik ben helemaal bijgekletst door jullie mam natuurlijk. Maar toch heel leuk om het zelf ook te kunnen lezen hoe goed jullie het hebben. Geniet van jullie vakantie en van jullie bezoek.

veel liefs van tante Marjon en de rest

• 09 December 2011 - 18:45

Mama En Papa S.:

Hoi lieverds,
    Wat heerlijk om jullie verhaal weer te lezen, en foto's te zien van een gezellig huisje. We vinden het geweldig maar ook wel een beetje onwerkelijk, dat we dat over 3 weken allemaal zelf kunnen zien. Vanmiddag de plaatsen in het vliegtuig besproken.
    Vandaag over 3 weken zijn we er!!!!
    Eindelijk!!!!
    Dikke kus voor jullie van ons!

• 09 December 2011 - 19:22

Ad En An:

Ho..Ho..Ho..Pim en Chantal,

Wat een mooie Kerstboom..als daar maar genoeg cadeautjes onder passen.
    De Kerstwarmte komen de ouders van Pim jullie wel brengen, een heel fijn samenzijn met Kerst .Maar eerst op naar de Mexicaanse kust.
    Groetjes,
    Ome Ad en tante Annie

• 09 December 2011 - 22:05

Lieke:

Aaah wat een gezellig huisje! Ik vind het nog steeds zo'n bizar idee, kerst in 30+ graden! Ik weet dat het in veel landen zo is, maar toch, voor mij is kerst = sneeuw (al denk ik niet dat wij sneeuw zullen krijgen). Ook super grappig om Sinterklaas te zien met allemaal mensen in korte broekjes en rokjes erom heen :-D. En wat een avontuur weer Chantal, ik kreeg het zelfs even benauwd hier op m'n stoel! Succes met de 'laatste' werkweek (en geniet ervan), heel veel plezier met de cruise (en gezond weer terug!) en daarna het bezoek van pap en mam S!
    Dikke zoen!

• 10 December 2011 - 18:31

Loes:

Wat een verhalen weer zeg, blijft leuk om te lezen! en jullie huis is echt vet gepimpt, heel tof! :) Cruisze volgende week, geniet ervan! X

• 11 December 2011 - 13:37

Jacqueline En Toon:

Gaaf dat jullie zo genieten. Wij missen het klimaat van jullie wel hoor. Het was een gigantisch verschil van wel 25 graden toen we weer in NL terug waren. Het was de eerste dagen echt bibberen. Heel veel plezier op jullie vakantie!!! Geniet ervan!!! We kijken weer uit naar jullie nieuwe reisverslag.

groetjes Toon en Jacqueline

• 13 December 2011 - 10:07

Marloes D:

Wat een gezelligheid! Jullie hebben je huis mooi verkerstmist ;)
    En wat een leuk verhaal weer! Jullie hebben het echt naar je zin, echt te gek! alvast heel veel plezier op jullie cruise, geniet ervan!
    Liefs

• 14 December 2011 - 15:05

Loes V Zijl:

Leuk om weer wat te lezen van jullie :) En uiteraard een prachtig versierd huis! Fijne vakantie!!

X

• 19 December 2011 - 07:57

Lisa:

Haaaaai!
    Zeker dat jullie huis het mooiste versierd is van allemaal±P
    Lijkt me wel apart zó´n warme kerst.
    Cruise... ook heel vervelend!
    hihih
    Veel plezier,
    Fijnen feestdagen en alvast een happy new year (als ik dan toch bezig ben) xxxx uit Chilburg