Aruba in Carnavalstyle - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu Aruba in Carnavalstyle - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu

Aruba in Carnavalstyle

Door: pimenchantalinaruba

Blijf op de hoogte en volg Pim en Chantal

14 Februari 2012 | Aruba, Paradera

Hallo allemaal,

De ene optocht na de andere komen voorbij deze weken als wij rustig op een stellage (bedankt Pieter en Marike) onze balashis e.a. alcoholische en minder alcoholische versnaperingen nuttigen. Want carnaval in 4 dagen proppen vinden ze hier zonde...Aruba doet daar zo ongeveer 2 maanden over.
Voor ons begon het met een leuke ballonnenoptocht voor en door kinderen. Helaas regende het veel, maar toch bijzonder. Ook meneer Pim heeft met zijn klas meegedaan aan een kleine optocht, wat ook zeer geslaagd was.
Maar deze twee weekenden zijn we dan toch aangekomen bij de echte parades. Afgelopen zaterdag de lighting parade (zoiets als de blaalse lichtstoet maar dan anders) en zondag was de grote kinderparade.
Volgende week als papa en mama Heesters incl. broer er zijn is de parade van de parades. De grote parade.
Dat het nu carnavaltijd is, is ook aan de kinderen te merken...of juist niet omdat er veel afwezig zijn wegens carnaval. Gelukkig waren we gisteren vrij en is volgende week maandag de landelijke burn-out-monday..want carnavalsvakantie kennen ze hier dan weer niet (jaa..heb medelijden met ons!).

Carnaval houdt hier toch wel iets meer in dan enkele optochtjes. Er zijn veel optochten, heel veel verkiezingen (prins en pancho verkiezingen, en Reina-verkiezingen enz.), feesten e.a. activiteiten die met Carnaval te maken hebben.
Ook bij de optochten komt er net iets meer kijken dan ik zet mijn stoeltje neer of ik wandel even naar het einde van de straat. Hier bouwen ze stellages en zetten complete trailers neer om een goede en vaste plaats te hebben voor alle optochten.
Kortom: Carnaval is hier net wat anders dan in Nederland..maar enkele dingen hebben ze dan weer gemeen: bier drinken, ongezond eten, weinig slapen en hele mooie optochten (al spreek ik..Chantal...dan natuurlijk over de optocht van Reusel..heheh :P..sorry goirlenaren).

Dit was even een korte update over deze gezellige tijd..maar natuurlijk horen jullie later alles over ons avontuur met pappie en mammie Heesters en broer.

Ayooo y un feliz Carnaval na Hulanda!
Pim en Chantal

Oh...binnenkort halen we alle fotos eraf, want we zitten aan ons limiet. We willen namelijk weer veel nieuwe fotos erop kunnen zetten na het bezoek en na Carnaval enz.
Ayoo!

• 14 Februari 2012 - 21:38

Ilse :

Pim, dit jaar ook een variant op haring happen? Geniet van carnaval, doen wij dat hier! =D

• 14 Februari 2012 - 21:46

Lieke:

Daarom zijn jullie dus naar Aruba gegaan!;-) Geniet met volle teugen van het bezoek van paps mams en grote broer!

• 15 Februari 2012 - 10:42

Manel:

Heej chantal en pim. Mooie paraders daar hoor. Die kinderen hebben ook al zon mooie wagens:) Veel plezier komende week met de papa en mama van stal. xxxx

• 15 Februari 2012 - 11:07

Lisa:

Mip ik zal je tijgerpak met Carnavalsrespect behandelen..Lees Biervoeren, patat laten eten en dergelijke:P
    Enoy!

• 15 Februari 2012 - 11:31

Juffr. Karin:

Hee Chantal, mooie foto's van die parade's hoor maar... ze kunnen niet tippen aan de Reuselse optocht natuurlijk.
    Nog een paar nachtjes en dan... komt je mammie (en pappie en broertje).
    Als je er net zoveel zin hebt als zij komt het vast wel goed. Geniet er van!

• 17 Februari 2012 - 16:21

Jacqueline:

Hoi jongens,
    Gave foto's! De optochten lijken me inderdaad heel gaaf met al die lichtjes. Of ze mooier zijn als hier? daar kan ik niet over oordelen, wij zijn namelijk altijd pleite. Vanavond karren we weer richting sneeuw. (het zal daar wel wat kouder zijn als bij jullie) Veel plezier nog de komende dagen en denk erom.....niet teveel drinken.
    Alaaf groetjes van ons allemaal, Toon, Jacq, Febe, Bill, Timo en jawel hoor KAREN

• 18 Februari 2012 - 21:40

Jan & Liesbeth:

Leuk om te lezen hoe de carnaval bij jullie daar leeft, is toch ff wat anders.
    Eindelijk is het dan zover...ze zijn er!!!!!!!!
    Geniet ervan nu jullie weer ff samen zijn.
    Je weet 't Chantal pas op dat mammie je niet in haar koffer mee naar huis neemt.
    Doe mijn maatje de groeten en heel veel plezier samen. Tot gauw. (Wat Jan betreft heb ik verder geen nieuws.)

• 19 Februari 2012 - 19:32

Maria Heesters:

Chantal en Pim jullie pap en mam en Robin zijn bij jullie dat is wel fijn denk ik daar heb je wel naar uit gekeken.maak er deze week maar iets moois van donderdag ben je jarig chantal vast van harte gefeliciteerd jarige job en nog vele jaren er bij.het is hier carnaval bij jullie ook heb ik gehoord maar daar duurd het wel wat langer als hier dat zal ook wel gezellig zijn nu ga ik eindigen vele groeten van oma uit reusel.daag