Kerst-Nieuwjaar-Carnaval,maar belangrijker:BEZOEK! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu Kerst-Nieuwjaar-Carnaval,maar belangrijker:BEZOEK! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu

Kerst-Nieuwjaar-Carnaval,maar belangrijker:BEZOEK!

Door: pimenchantalinaruba

Blijf op de hoogte en volg Pim en Chantal

21 Januari 2012 | Aruba, Paradera

Hallo allemaal!

Hoe is jullie Kerst en oud op nieuw geweest? Wij hebben in ieders geval meegekregen dat het in NL bijna net zo warm was als in Aruba. En wij hier maar tegen de kinderen vertellen over de witte Kerst in Nederland...

Nou, we moeten zeggen...Kerstmis met 30 graden blijft gek hoor. En de grote voorbereidingen voor Kerst hadden we natuurlijk niet meegemaakt, aangezien we tijdens Kerstnacht thuiskwamen van de cruise (sorry opa en oma´s..we zijn dus niet naar de kerk geweest). Maar, een improvisatie kerstdiner is ook een ervaring. Keukenrolvelletjes als placemat, en aanmaaklasagne omdat we dat toevallig nog in huis hadden. Het kerstgevoel was er minder, maar toch hebben we een fijne en rustige Kerst gehad met zn tweetjes.

Daarna waren het 4 lange..lange dagen. Want wachten op bezoek duurt altijd te lang. Alleen op de dag zelf hadden we dan toch echt weer te weinig tijd want het hele huis moest natuurlijk schoon zijn voor ons bezoek (dagen ervoor hadden we last van uitstelgedrag).
En even later stonden ze er dan...pappie en mammie Sigmans met hun voeten op het Arubaanse land.
Los van dat we Laus en Henny de oren van de kop hebben gekletst over al onze ervaringen hier, hebben we toch ook veel leuke dingen gedaan om met trots Aruba te laten zien.
We waren begonnen met een grote vuurwerkshow waar heel Aruba ongeveer heen kwam...dat was een groot ontvangstcadeau. En natuurlijk hield dat vuurwerk niet meer op tot 2 weken na nieuwjaar (want van die Nederlandse vuurwerkregels hebben we hier natuurlijk niet). Erg mooi, maar natuurlijk niet het échte zware leven dat wij hier leiden (:D). Want na enkele uitstapjes in de mooie natuur van Aruba (incl. natural bridge met achterliggende zee die die dag zichzelf overtroffen had door ons allemaal zeiknat te maken doordat wij toeristjes niet dachten dat die golf zo ver over het land kwam), zijn Henny en Laus ook op bezoek geweest in onze klassen. En wat waren de kinderen DIE DAG lief!
Als juf wist Henny de kinderen natuurlijk goed te vermaken met de appelflaples en haar zeer goede assistent Laus heeft perfecte ondersteuning geboden. Wat een team.
En...de kinderen vonden de appelflappen hartstikke lekker!
Ook hebben we natuurlijk de oude goudmijn bezocht, ruig rondgereden in Arikok, naar de butterflyfarm geweest en nog veel meer. Natuutlijk ook heerlijk een aantal keer uiteten geweest. Andere dagen hebben we gezond Nederlands voedsel binnengekregen door de kookkunsten van Henny en Laus. Die spinaziestamp met gehaktbal smaakte weer heerlijk!
Helaas kwam er natuurlijk ook weer een dag dat ze naar huis moesten. Niet fijn, zo´n afscheid...maar we weten nu dat we zeker in juli of augustus weer naar huis komen en paps en mams Sigmans hebben gezien hoe goed we hier genieten van het leven. Dus daardoor konden ze Aruba toch met een gerust hart weer verlaten...toch? :)

Vanaf die dag zijn wij natuurlijk ook al aan het aftellen, want over enkele weken komen papsie en mamsie Heesters incl. grote broer Robin. Precieze datum is te achterhalen door te bellen naar fam. Heesters...aangezien mama ervan overtuigd is dat wanneer ik hier de datum op de site zet.. anders de inbrekers het te makkelijk krijgen...(sorry mama, maar dat was te grappig om eruit te laten.)

Mama en papa Heesters zijn al flink met de voorbereidingen bezig en zo weet mama ook al precies wat er allemaal te doen is rondom Carnaval. Want Carnaval begint hier eigenlijk van 1 januari en eindigt 22 februari. Niks 3 dagen carnaval...gewoon bijna 2 maanden. Ieder weekend en ook veel doordeweekse dagen zijn er nu carnavalsacitviteiten. In het weekend is er meestal een optocht en door de week zijn er verkiezingen. Echt wel HET feest van het jaar...want ook zijn uitwerkingen heeft in het aantal lichamelijk en geestelijk afwezigen op school. Of kinderen zijn moe..of ze komen gewoon niet.

We hebben veel zin in Carnaval en ook veel zin in ons volgende bezoek. En natuurlijk is Chantal bijna jarig, wat we gaan vieren op het strand (samen met Pieter, want die is ook jarig de 23ste) Dus...kom maar op februari! We hebben er zin in!

Tot de volgende keer maar weer!
Ayoooo!

• 21 Januari 2012 - 21:42

Mieke Lodewijks:

Hoi Pim en Chantal,
    Dank voor jullie reisverslagen elke keer, leuk! En fijn dat Henny en Laus het ook zo naar hun zin hebben gehad. Ik zal ze snel eens bellen! In het verslag staat dat jullie in de zomer naar huis komen...is dat definitief? Of gewoon vakantie? Ben heel benieuwd. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Jongens, dit is een ervaring voor je leven, dit vergeet je nooit weer. Het ga jullie goed! Veel liefs uit Poppel!!
    Mieke

• 21 Januari 2012 - 22:16

Pim En Chantal:

Aan mieke: bedankt voor je reactie. In de zomervakantie komen we weer definitief naar huis.

• 21 Januari 2012 - 22:27

Mama H:

Moet na het lezen van dit verslag de verzekering van het huis verhogen, dus Chantal die Jeep wordt een Toyota Aygo, die dan gewoon in de koffer mee kan.
    Tot gauw........

Groetjes mama H.

• 21 Januari 2012 - 23:10

Marloes (A):

Leuke fotos! Wat fijn dat jullie ze zo goed hebben rondgeleid op Aruba! Haha.. die spinazie met gehaktbal! :P!

Liefs.. xx

• 21 Januari 2012 - 23:40

Laus En Henny:

Hoi schatten,
    Leuk om weer wat te lezen over ons avontuur bij jullie. Het was geweldig ! En door de foto's en jullie verslag missen we al die leuke momenten weer extra. Geniet maar lekker, en doe iedereen daar de groeten van ons.
    Spreken jullie gauw! xx

• 22 Januari 2012 - 00:20

Martijn:

Hallo hallo,

Leuk verslag en leuke foto's! Ga zo door.
    De groeten uit Nederland...

Van je oude studie collega, Martijn

PS. Ik ga weer een etentje plannen met de PABO, ben je erbij? ;-)

• 22 Januari 2012 - 07:11

Lisa:

Heerlijke verhalen altijd!;) x Lisa

• 22 Januari 2012 - 10:20

Wilma Sigmans:

Ontzettend leuke foto,s heb ik bij laus en henny gezien. ze hebben genoten en zagen er prima ontspannen uit.Dus op naar de volgende pappa en mama logeerpartij. Daarna zal het snel gaan en zijn jullie zo weer thuis.Ik blijf jullie tot die tijd volgen. kus en groetjes

• 23 Januari 2012 - 23:08

Karin Vd Heijden :

Heel leuk weer! Klinkt goed allemaal :)
    En geniet van jullie bezoek!

• 25 Januari 2012 - 17:39

Lynn:

Alvast heel veel plezier als mama en papa H. inclusief broer op bezoek komen! Ook een fijne carnaval! Dat zal daar wel goed komen!

• 30 Januari 2012 - 22:19

Jan & Liesbeth:

Hoi Chantal & Pim
    Wat is het toch iedere keer weer 'n feestje om jullie verhaaltjes te lezen.
    Fijn dat jullie het samen zo leuk
    hebben. Chantal vandaag is je mama weer met mij mee naar het Zhuis geweest (lief he tis echt m'n MAATJE) en ben ik weer "voledig op de hoogte" dat snap je wel. Ik tel de dagen met je mamie mee af voor haar grote reis. Heel erg bedankt voor je lief smsje naar Jan hij was zeer verrast !! Lieve groetjes van Jan XXXX & Liesbeth

• 07 Februari 2012 - 16:51

Robin:

Carnaval tot 22 Februari? Bloody hell! Ik had gehoopt het op Aruba te ontvluchten... :p Ik verkleed me wel als Nederlandse toerist.