Het wordt weer "zomer"... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu Het wordt weer "zomer"... - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu

Het wordt weer "zomer"...

Door: pimenchantalinaruba

Blijf op de hoogte en volg Pim en Chantal

13 April 2012 | Aruba, Paradera

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden dat we iets hebben geschreven..dus bij deze zullen we proberen het goed te maken met een verhaal waar zelfs een prinses van Oranje in voor komt...

Om te beginnen met de titel: 'Het wordt weer zomer'...en dat wordt het ook echt. Waar we dat aan merken? Onze douche geeft weer lauw water waardoor we met iets meer zin onder de douche willen. Jeuj! En natuurlijk is het stikheet, we voelen het de laatste dagen steeds warmer worden. Dat betekent dat de "zomer" eraan komt...maar dat betekent ook dat de tijd om weer naar Nederland te gaan ook dichterbij komt. Want met deze hitte, zijn we in augustus ook begonnen. Nog 2,5 maand waarin we nog een bezoekje (Jaap en Sabrina) ontvangen waar we met smart op zitten te wachten, nog enkele dagen vrij hebben, waarin we uit moeten zoeken wat we allemaal moeten doen om hier weg te kunnen én waarin we de laatste stukjes van Aruba zullen ontdekken zodat we voldaan kunnen beginnen aan onze terugreis via New York en IJsland.
Maaar...de terugreis duurt nog even, en we hebben hier nog zeker wat te doen voordat we weggaan.

En dan nu even wat we de afgelopen weken/maand hebben gedaan.
Pim is natuurlijk jarig geweest, en ondanks dat pappie en mammie er niet bij waren (zoals wel bij Chantal) heeft Chantal geprobeerd ook voor Pim een bijzondere Arubaanse verjaardag te verzorgen. Dat betekent 's middags lekker eten en 's avonds lekker eten met ohja..een cadeautje. Volgens Pim was het hoogtepunt van de avond dat Chantal geregeld had dat zijn goede vriend Paolo met wat lekkers van de KFC aan kwam kloppen.Zijn kinderfeestje moet nog gevierd worden, dus dat is ook nog een leuk vooruitzicht.

Okee okee...we voelen dat jullie erg benieuwd zijn naar het verhaal over EEN prinses van Oranje. Dus bij deze zal Pim (in ik-vorm) even verslag doen van het bijzondere bezoek:
Okee dus, omdat onze school een tijdje geleden de Minister van Onderwijs heel goed en hartelijk had ontvangen, waren wij door diezelfde minister aangeraden als beste school voor een bezoek van Prinses...Laurentien. Helaas, geen Maxima, maar in ieder geval een royalty. Prinses Laurentien schrijft kinderenboeken en omdat haar boek nu in het Papiaments is vertaald wilde ze daar over komen vertellen op een Arubaanse school. En dan kom je dus vanzelfsprekend op de beste school van Aruba, Maria Goretti!
Het bezoek zelf viel allemaal wel mee.Er is meer tijd gaan zitten in het eindeloos oefenen voor de dag zelf. De Prinses was wel erg te spreken over het ontvangst en is ook nog lang blijven kletsen op school. Tot groot verdriet van de kinderen, want zij mochten pas buitenspelen als de prinses weg was.

De dag daarna hebben we op school de week afgesloten met een erg geslaagde paasviering. Na een mis in de kerk heb ik samen met de kinderen paasontbeten in de klas. Helaas hadden de kinderen en ouders, als vanzelfsprekend, weer niet goed geluisterd. De bedoeling was dat ieder kind een paar kleine hapjes mee zou nemen voor het ontbijt. Het resultaat in mijn klas was echter een berg eten waar zes tafeltjes voor nodig waren om het kwijt te kunnen en een gigantische schranspartij als gevolg. Maar ja, de kinderen vonden het lekker!
Bij Chantal op school werd Pasen niet bijzonder gevierd, jammer..want schranspartijen op de Mariaschool zijn ook erg in trek onder de kinderen en leerkracht :D

Verder is het een lange periode geweest (lees geen vakantie gehad vanaf de kerstvakantie) waardoor we (vooral ook de kinderen) erg aan vakantie toe waren. En van die vakantie is nu de laatste dag aangebroken. We hebben vrij weinig gedaan, maar ach..dat is ook wel lekker. We hebben Balou (van de hockey van Pim) het eiland laten zien, we zijn iets te vaak gaan lunchen, we zijn gaan shoppen, we hebben wat biosbezoekjes gedaan, hebben terrasjes bezocht, en dat was het. Alle leuke activiteiten zijn we aan het opsparen voor over twee weken zodat Jaap en Sabrina het zo leuk vinden hier dat ze na 10 dagen gewoon nog 10 dagen er achteraan plakken.

Maar voor nu...
Tot de volgende keer!
Ayooo

• 13 April 2012 - 20:58

Lieke:

Natuurlijk weer heerlijk om jullie verhaal te lezen! Geniet nog maar even flink van die laatste 2,5 maand daar in (op?) Aruba, doe wat je niet laten kunt en laat maar een verpletterende indruk achter daar :-D.

• 14 April 2012 - 07:40

Kaaltje:

Toch wel tof idee he, je verjaardag vieren op Aruba!! :D dat kunnen maar weinig mensen zeggen.. !! En pim ik geloof er niets van dat je 'kleine' hapjes hebt gevraagd.. Dit was gwn met opzet ;) de filmpjes afgelopen keren nog bekeken of..?? Enjoy de laatse maanden en succes met alles regelen!! Tot snel! :D kusskuss

• 14 April 2012 - 09:17

Wilma Sigmans:

Jaja, hier is het nog geen zomer, verre van dat. Jaap zal het wel fijn vinden dat het bij jullie beter weer is. Ik denk dat jullie straks wel moeten wennen aan het klimaat hier en dan terug verlangen naar Aruba. Toch kan ik me indenken dat thuis ook wel fijn is. Groetjes Wilma

• 14 April 2012 - 09:37

Maartje:

Leuk, na lange tijd weer zo'n verhaal! Ook leuk om Pim eens vanuit de ikvorm te horen, haha, is weer eens wat anders! Geniet van de laatste maandjes daar! XXX

• 14 April 2012 - 13:47

Manel:

Wat een leuk verhaaltje weer! jullie hebben het nog steeds goed zo te horen. Maar idd weer bijna tijd om naar huis te komen. Heel veel plezier nog in jullie laatste maandjes. xxx

• 16 April 2012 - 10:14

Marloes (A):

Geniet nog van jullie laatste maandjes, die zullen zo voorbij vliegen!
    En vergeet niet de zon mee naar hier te nemen! xx

• 17 April 2012 - 12:08

Annemieke:

waarom komen jullie terug naar nederland , het is daar zo mooi en lekker weer. Maar we zijn wel blij als we jullie weer zien dikke kus