Bon Pasco! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu Bon Pasco! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Pim en Chantal - WaarBenJij.nu

Bon Pasco!

Door: pimenchantalinaruba

Blijf op de hoogte en volg Pim en Chantal

26 December 2011 | Aruba, Paradera

Bon dia allemaal!

Allereerst: Bon Pasco tur hende! Wat betekent: Vrolijk kerstfeest allemaal!

Ja het is kerst! Een beetje raar, maar Pim heeft gisteren lekker gekookt voor ons en Chantal had een eigen kerstdinertafel gecreeerd. Zonder kou, sneeuw of warme chocolademelk (en kersteieren haha..speciaal voor jou Robin)..maar met warmte, zon en ´s avonds alle ramen open voor een verkoelend windje. Het heeft ook wel iets, maar eigenlijk horen familie en vrienden toch ook wel bij kerst.
Maar...we gaan nu even over naar ons vakantieverhaal, aangezien dit toch al een lang stuk tekst gaat worden...

Dag 1: I´m in Miami bitch!
Nouja..eigenlijk waren er twee eerste dagen. Want we zijn een dag voordat we de boot op gingen al naar Miami gevlogen. We kwamen aan in het Hiltonhotel en eigenlijk was op dat moment maar één ding belangrijk: WARM DOUCHEN. Heeeeeerlijk om na 5 maanden weer een warme douche te hebben, je hebt het in Aruba eigenlijk niet nodig, maar toch...dat was hoogtepunt 1.
Die avond hebben we heerlijk gegeten in het hotel en zijn we lekker onder onze DIKKE DEKENS gaan liggen, ook iets wat we al 5 maanden niet meer hebben gehad. Niet dat het koud was in Miami (tussen de 25-30 graden), maar Aruba is net iets heter.
De eerste dag hadden we het dan ook als geintegreerde Arubaantjes nogal koud.
We hebben niet veel van Miami gezien omdat we naar de boot moesten, maar gelukkig hebben we dat de laatste dag goed gemaakt.
Toen gingen we de boot op...en hallelujah dat was echt een groot ding. Van binnen is het echt een beetje Titanicstijl, kitch..maar wel erg mooi en het voelt even alsof je bij de elite hoort. Helaas wordt dat gevoel na enkele minuten al weggenomen door dikke Amerikanen op sneakers en in trainingspakken. We waren overigens tot zover wij hebben ondervonden de enige Nederlanders.
Na een ontdekkingsreis op de boot, en twee hamburgers verder mochten we onze kamers in.
´s Avonds hebben we genoten van ons eerste diner. Overdag waren we al gaan kijken waar onze tafel was, en tot onze verbazing hadden we een tafel van vier. Het is gebruikelijk om met meerdere aan een tafel te zitten. Dat was dus niet helemaal zoals we het hadden verwacht, maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Onze schransmaatjes waren erg gezellig en vaak zaten we als laatste nog in het restaurant te kletsen in het (jaja...ENGELS). Wat voor Chantal een hele opgave was. Maar broer...ik heb een compliment gekregen dat ik het goed deed.

Dag 2: eten...eten..en nog eens eten!
De tweede dag hadden we een funday at sea..dit was natuurlijk omdat we naar Mexico moesten varen. In het kort: ONTBIJT, nog meer het schip verkend, meerdere keren verdwaald, LUNCH, bruin gebakken, gezwommen, dutje gedaan, DINER. Het diner is altijd in Thema. Nouja, alle dagen is het casual night maar twee dagen was het elegant night. Dit wisten we van te voren, maar aangezien we van de Amerikanen verwacht hadden dat zij alsnog in football-shirts kwamen met sneakers hadden we er niet veel aandacht aan besteed. Uiteindelijk zaten de mannen in pak en hadden de vrouwen galajurken aan. Dusss...de tweede elegant night hebben we creatief geimproviseerd.

Dag 3: Mexico...Mexihiiiiiiicooooo
Vanuit de boot hadden we een shore excursion gereserveerd om naar de Maya-ruines te gaan kijken. Wat betekende dat we onze grote cruiseboot in moesten ruilen voor een kleine ferry die ons van Cozumel (een beetje Texel van Mexico) naar het vaste land bracht. Zeg maar dag tegen je ontbijt, want ongeveer 75procent van de reizigers heeft zijn ontbijt achtergelaten in de boot of in de bijbehorende zakjes. Including Pim...manmanman dat was een rotreisje. Maar eenmaal aangekomen mochten we 1,5 uur in de bus zitten, dus dat maakte het goed. Haha. Nee..het viel mee, we kwamen langs wat Mayadorpjes (die mensen leven echt nog in hutjes en heel primitief) en we waren al snel bij de Maya-ruines van Coba. Dat was erg mooi! Natuurlijk hebben we de grote Maya-piramide beklommen (pff was niks vergeleken met onze Hooiberg ;) )
Daarna hadden we nog even tijd om te shoppen om onze eerste koelkastmagneet te bemachtigen en vertrok te boot naar het volgende land.

Dag 4: Belize
In Belize hadden we besloten om geen shore excursion te doen, maar zelf het land te gaan ontdekken. En..jeetje we wisten niet dat ze daar zo arm waren. Overal langs de weg bedelen en huisjes die van ellende bijna uit elkaar vielen. De stad was ook niet echt schoon. Je kon goed zien dat Belize een kolonie is geweest, aan de kust stonden grote houten huizen waar hoogstwaarschijnlijk de rijken woonden uit Engeland.
Toch wel indrukwekkend om te zien, en wij waren weer blij met wat we hebben in Aruba, ookal hebben we geen warm water ;).

Dag 5: Aapjes kijken!
Op naar het dierenpark Roatan (eiland van Honduras). Roatan is een erg mooi eiland, we waren verbaasd dat het er zo groen was! Roatan ligt iets hoger dan Aruba waardoor het er meer een regenwoud klimaat is, zoveel groen hadden we in maanden niet meer gezien.
In het dierenpark hadden we een gids die ons over de piratengeschiedenis van Roatan vertelden en daarna liet de gids ons alles zien over de flora en fauna van Roatan. En dat betekent: aapjes kuffelen! De aapjes zaten in een aapjesgebied en waren daar los (op twee kleintjes na die voor de kinderfotos waren).
Na het leuke bezoek aan het park gingen we weer terug naar de boot en konden we weer hamburgers gaan scoren aangezien het buffet al dicht was. ´s Avonds weer een lekker etentje met onze dinerfriends en daarna hadden we op het dek een Mexican Fiesta.

Dag 6: Dolfijntjes en schildpadjes knuffelen!
Het was duidelijk dat ze het mooiste voor het laatste bewaard hadden. Wauw, Grand Cayman is echt een heel mooi eiland! Mocht je vanuit Nederland geld over hebben (want dat is vanuit Nederland volgens mij best duur), is dat eiland echt aan te raden. Alleen moet je dan wel onthouden, dat je links moet rijden. Want Grand Cayman is nog steeds onderdeel van Engeland. Toen wij deze verwarring te boven waren, was het op naar de turtlefarm (zoiets als een kinderboerderij in Nederland, maar dan met schildpadden). In deze farm was de regel: kun je de schildpad tillen, dan mag je hem uit het bassin halen en ermee op de foto. Aangezien wij erg afgetraind zijn, hebben wij veel foto´s kunnen maken met miniturtles en hele grote turtles.
Na de turtlefarm was het tijd om met de dolfijntjes te gaan knuffelen. Echt heeeeel gaaf. Met twee dolfijnen samen in een bad en daar kregen we allerlei informatie over de dolfijnenen en hebben we verschillende commando´s geleerd en uitgeprobeerd om met de dolfijnen te spelen. Op de terugweg hebben we natuurlijk weer geshopt, deze keer iets groter uitgepakt want Pim heeft een fototoestel gekocht aangezien het fototoestel van Chantal gecrasht is onderweg.
´s Avonds was de tweede elegant night met onze eigen elegant creaties. Zoals eigenlijk bijna iedere avond hadden we ook deze avond weer life entertainment van de obercrew. Zingen, dansen en oberen ze doen het allemaal op de boot. De bediening was trouwens ook erg goed!

Dag 7: Funday at sea 2
De laatste officiele dag op het schip voordat we weer in Miami aan wal zouden gaan. Deze dag hebben we vooral gebruikt om even bij te eten(want dat hadden we nog niet genoeg gedaan) , te relaxen en een couple-massage cursus te volgen. Om de dag gezellig af te sluiten hebben we ons tenslotte nog even uit onze kamer buitengesloten, zodat we een half uur in onze pj´s hebben moeten wachten op verlossing.

Dag 8: I´m back in Miami bitch
De allerlaatste dag van onze cruisevakantie. Terug waar het allemaal begon, Miami. Maar eerst moesten we nog door de douane voordat we aan onze excursie naar South Beach konden beginnen. Oh nee... halve excursie. Want omdat ongeveer iedere chinees in onze rij er door de douane werd uitgehaald, waren wij te laat voor de bus van de excursie. Die was namelijk gewoon weggereden omdat het allemaal te lang duurde. Na veel boos worden in het engels en het weigeren van andere opties, zijn we tenslotte door een taxibusje tot bij de excrusiebus gebracht. Hierdoor hebben we gelukkig het belangrijkste deel van de excursie nog meegemaakt, namelijk South Beach zelf. Je weet wel, waar al die mensen de hele dag in bikini rondskaten en waar series als Miami Vice zijn opgenomen. Het was echt mooi en precies zoals in de films. Op de terugweg zijn we nog even langs alle celebrity-cribs gereden. Tenslotte hebben we lekker 7 uur op het vliegveld van Miami doorgebracht, voordat we eindelijk weer met het vliegtuig naar huis konden gaan.

En eenmaal veilig aangekomen heeft Danny (bedankt) ons opgehaald, hebben we alle spullen in de koffers opgeruimd (goed heh mammies) en konden we weer in onze eigen bedjes kruipen om de volgende dag het kerstfeest te vieren en met smart te gaan zitten wachten op pappie en mammie Sigmans, want die komen over 4 dagen al!

Dus nog 1 keer: Bon Pasco!
En tot de volgende keer!

• 26 December 2011 - 20:10

Marloes (A):

Suuperleuk verslag! Ik ben zooo jaloers, dat 'uitstapje' is echt spetterend! Nog een fijne kerst!

Veel liefs uit Antwerpen xx

• 26 December 2011 - 20:28

Pim En Chantal :

Sorry dat de foto´s niet op volgorde staan, maar we hebben voor elke foto D1 enz. gezet. D1 is dus dag 1 en zo verder. Zo kun je toch een beetje plaatsen waar en wanneer we de foto hebben gemaakt.

• 26 December 2011 - 22:25

Lieke:

Nice!!! Leuke foto's joh, ga ze zo nog een keer kijken :-D.
    Ik moest wel echt lachen, 25-30 graden koud, jullie zijn echt Arubaantjes geworden!! (Arubaners? Arubanezen? Arubers?).
    Alvast heel veel plezier met de pap en mam en geniet nog maar even (lang) na van weer een avontuur!

• 26 December 2011 - 22:30

Lieke:

Nice!!! Leuke foto's joh, ga ze zo nog een keer kijken :-D.

• 27 December 2011 - 09:28

Wilma Sigmans:

Zooo hey, wat zien jullie er goed uit.
    maar hier is het ook geen winter.
    Volgende week genieten met Pa en Ma Sigmans. En dan hoor ik van hun wel hoe goed jullie het hebben. Geniet van deze unieke ervaring ( of misschien volgend jaar weer ergens anders ) Fijne jaarwisseling en voorzichtig met vuurwerk

• 27 December 2011 - 11:43

Maartje:

WOWWWW! Jullie lijken echt net VIP's op de foto. Zo luxe allemaal. En jeetje wat zien jullie er goed uit! Echt gaaf om te zien :)

• 27 December 2011 - 12:50

Marjon:

nou, nou wat een reis, die nemen ze jullie niet meer af. Weer een ervaring rijker. Zo te lezen was het een erg veelzijdig, van rijk naar arm en weer terug. Ik heb erg genoten van jullie reisverslag. Jullie kunnen zo gezellig schrijven en ook leuke foto's erbij. Ga zo door!!!!
    groetjes tante Marjon

• 27 December 2011 - 17:37

Lynn:

Super gaaf zeg! Succes weer met werken in Aruba!

• 28 December 2011 - 07:25

Manel:

Super foto's en stal je hebt echt een kleurtje!! nu op naar het nieuwe jaar!!
    xx

• 28 December 2011 - 14:19

Loes V Zijl:

Wat klinkt en ziet dit er weer allemaal erg vervelend uit! Heb wel weer moeten lachen om al die rare avonturen van jullie ;) Geniet er nog van met de Sigmansjes en niet stiekem te vroeg oud en nieuw vieren ;)
    x

• 29 December 2011 - 12:46

Ome Wil:

Heey Chantal en Pim,

Het is weer even geleden, dat ik gereageerd heb, maar ja het ging volgens je Pa en Ma ook allemaal heel voorspoedig, dus ik hoefde me ook geen zoregn te maken. Hou zo vol!!

Ik wil jullie overigens bij deze een heel fijn, avontuurlijk en bovenal een gezond nieuw jaar toewensen.

Groeten,
    Ome Wil. (Je weet wel: je liefste, beste,..........oom!!).

• 29 December 2011 - 20:11

Oma Heesters:

Hallo Chantal en Pim.het gaat goed met jullie,tenminste als ik zo de foto,s
    bekijk Pim ouders komen met nieuwjaar dat geeft weer een beetje
    vreugde uit nederland.Of hebben jullie
    dat niet nodig.En dan in februari onze
    Frans en Hanny het kan niet op en daarna is het zo grote vacantie.Dan kunnen jullie naar huis als je wilt.Het is nog te bezien of er hier dan werk is voor jullie bijden.Maar nietgetreurd dat duurt nog even nu vele groeten van omaHeesters

• 29 December 2011 - 20:11

• 06 Januari 2012 - 13:02

Will Hartveld:

Hoi Pim en Chantal.

Hoi Pim en Chantal.
    Mooie foto's van de reis!
    Geniet van het bezoek van jullie (schoon) ouders. Doe ze maar de groetjes van ons! En wij wensen jullie veel mooie momenten in het nieuwe jaar!
    Grtjs vanuit het frisse Goirle.

Will en Dick

Will

• 10 Januari 2012 - 09:20

Kaaltje:

Late reactie,, maja dat krijg je als ik in het heerlijke Sri Lanka ben ;)
    Pff wat een gave foto's!! Echt super cool!!! Goed bewaren en geen camera's laten crashen!! ;) haha!!
    Wat een luxe he.. een vakantie IN een vakantiejaar!! :D Top hoor!! Zijn papa en mama Sigmans alweer naar huis of zitten ze jullie nog steeds te vervelen?? ;)
    ENJOY en tot snel op skype!!

Dikke kuss